Sexistický galavečer FSV UK?

Je pravda, že plakáty propagující dnešní Galavečer FSV UK na téma Burlesque rozhodně nedosahují kvalit legendy sexistického marketingu Pily Pasák. Má nás to ale uchlácholit?

Rozhodně ne, a to zejména pokud se nacházíme na Fakultě sociálních věd, tedy věd, jejichž podstatou je kritické myšlení a mimo jiné i poučené chápání symbolů a artefaktů (pop)kultury.

Můžete namítat, že reklama je vkusně udělaná, nohy v punčochách rozhodně „burlesku“ asociují – jenže my se zase můžeme ptát: proč tam ta dívka není celá? Proč vidíme jen její nohy stojící na plakátu jako okrasný sloup? Proč tam není její obličej, proč tam nejsou třeba jen klasické propriety jako je vějíř, cylindr nebo obličej s rudě namalovanými rty? A proč tam nejsou třeba nohy děkana?

Sexualita a erotika nás nepobuřuje, co nás však pobuřuje, je zvěcnění člověka ve jménu reklamy. Sexistická reklama je žánr, který na Fakultu sociálních věd patří, ale jako náplň výuky, nikoliv jako vějička na potenciální návštěvníky plesu.

***