Fight Sexism! má smysl

Autorkou přeznačené reklamy je Veronika Procházková.

Sama jsem měla možnost se zúčastnit workshopu, který proběhl v Brně v kavárně Trojka. Mohli jsme si vybrat z několika obrázků stereotypních a sexistických reklam a pomocí jakékoli výtvarné techniky změnit jejich vyznění.

Osobně jsem se zúčastnila především proto, že podporuji nové nápady a věci, které mají smysl. Sexistické reklamy nemají ani jedno.

Jde v nich především o tupé zobrazování nahých a „esteticky“ krásných částí těla žen a mužů, doplněné o rádoby vtipné sexistické slogany typu „My vám ho postavíme“. Tyto reklamy mě nepobuřují kvůli samotné nahotě či sexuálním podtextům, ale kvůli jejich tuctovému vyznění. Staví ženy a muže do pozic objektů, jejichž hlavní (a troufnu si říct jediné) přednosti tkví ve velikosti prsou, svalů, tvaru pozadí a délce nohou.

Tyto reklamy tedy ani nemohou mít nějakou větší hloubku, ta končí na povrchu obnaženého těla. A tak se stává, že se některé firmy skrze tyto reklamy prezentují jako prvoplánový puberťáci a jde jim především o to, aby zaujaly jakýmkoli způsobem.

Soutěž Fight Sexism byla dobrým krokem k uvědomění si toho, že určité věci jdou vyjádřit i jinak, pokud máte snahu zapojit mozek a fantazii. Samotné práce, které najdete ve fotogalerii, jsou důkazem toho, že to jde. Jsem ráda za lidi (jako jsou třeba Nesehnutí), kteří mají chuť přetvářet frašky v hezké věci.

Nakonec, nejsem proti sexu, každý má právo se vyjádřit. Nesmí to však nikoho urážet.

***